Ivan Daza

Idag har jag jobbat. Ja, det är det enda jag har gjort faktiskt. Jag jobbade 11-17 men det gick faktiskt ovanligt fort för att vara så många timmar. Vi hade ju ansiktsmålning så det kanske var orsaken. Dagens äckligaste var iallafall att en unge började spy när jag målade honom. INTE OKEJ NÅGONSTANS SÄGER JAG BARA! Efter det stod jag och tvättade händerna i en halvtimme, och sedan stod jag och smörjde in dom med alkogel i ytterligare en halvtimme. Helst av allt hade jag velat dricka upp hela flaskan. Men mamman till spybarnet hävdade att det hade hänt exakt samma sak en annan gång när han blev ansiktsmålad så det antagligen berodde på att han inte tålde färgen. VARFÖR LÅTER HON HONOM BLI MÅLAD DÅ UNDRAR MAN!!? Nog om det, måste bara säga en grej, när jag skulle till jobbet så åker jag i en rulltrappa på centralen och så tittar jag bakom mig och får syn på en av städarna från jobbet som oxå är påväg till jobbet (okej det blev lite mkt jobbet där men aja). Iallafall så är han från Indien eller nåt och kan inte svenska så man måste prata engelska med honom och jag ba NEJNEJNEJ när jag såg honom för jag är sämst på engelska och det blir inte bättre av att jag inte förstår ett skvatt när han pratar eftersom att han bryter på indiska men såklart får han syn på mig och börjar prata och så går han med mig heeela vägen från centralen till jobbet med mig och jag går där som ett ufo och kan bara säga "yes" och "no" och chansa på att det passar in eftersom att jag inte ens har fattat vad han frågade mig. Dom där städarna på jobbet måste tycka att jag är helt dum i pallet för jag kan inte prata med dom. Dom förstår inte mig och jag förstår inte dom men ändå ska dom envisas med att alltid prata med mig. Jobbiga jävlar!
Nej nu ska jag inte skriva mer, jag ska faktiskt se Bögfestivalen 2010, det är ju final ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0