Bad day

Idag har det inte varit någon bra dag. Det börjar med att jag kommer till jobbet och stämplar in. Sen slänger jag ett öga på schemat och ser att inte mitt namn står med, utan att en annan värdinnas namn står där. Jag klampar bort till chefen och frågar varför det står på sommarschemat att jag ska jobba idag men inte på dagens schema. Det hade tydligen blivit nåt fel så hon sa att om jag ville stanna kvar och jobba så fick jag göra det men hon trodde inte att det behövdes 2 värdinnor så jag bestämde mig för att åka hem istället. Okej, det var ju inte så illa men jag förlorar pengar på det.
Sen är det så att min mormor är jättesjuk och ligger på sjukhuset (på en avdelning där patienter som ska dö ligger) och igår ringde dom från sjukhuset och sa att hon förmodlingen inte skulle överleva det här dygnet så mamma bestämde sig för att sova på sjukhuset med henne. Mormor överlevde iallafall natten så på väg hem från jobbet så köpte jag blommor och choklad till mamma för att hon var så ledsen. Hon var inte ledsen för att mormor inte dog, men vi alla tycker att hon ska få slippa lida nu för hon bara ligger i en säng dag ut och dag in och kan inte röra sig, kan inte se, kan inte äta längre och orkar inte prata. Nu har läkarna bestämt sig för att inte ge henne någon näring längre så nu ska hon bara få vätska. Därför kommer hon antagligen svälta ihjäl istället.
Jag blir så ledsen när jag tänker på att hon kommer att dö när som helst. Jag har så många minnen med min mormor från när jag var liten. Jag fick alltid kolla på Djungelboken när jag var hemma hos henne för att det var den enda barnfilmen hon hade, det var hon som lärde mig spela kort, när jag besökte hennes jobb fick jag alltid ett gosedjur. Lilla mormor, får du dö snart så slipper du iallafall ha ont.

Tillsist så toppades denna dag med att det blev översvämning när jag duschade. Det var fetaste sjön inne på badrumsgolvet som rann ut i hallen. Hej vattenskada liksom!

Kommentarer
Postat av: s

usch vad hemskt, hälsa din mamma så mcyket från mig :( beklagar verkligen <3

2010-06-06 @ 23:12:22
URL: http://swipeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0