Iker Casillas

Fackh vad varmt det är! Men jag ska inte klaga, eller jo det ska jag, fast jag ska klaga på att jag har jobbat idag och stått inomhus när det är så nice väder. Det är faktiskt inte okej!
Jag kan ju inte påstå att det fanns jättemycket att göra på jobbet diag, de 2 första timmarna var det typ 2 pers som handlade och så var det typ 10 pers i kassan. Det känns ju en aning överbemannat...

Jag och en kille på jobbet har stått och diskuterat varför det aldrig händer något spännande när vi jobbar. Alla action sker liksom när man inte är där. För ett tag sedan var det tydligen nån snubbe som hade knarkat ner sig inne på toan så att det blev värsta pådraget med poliser och ambulanser (okej det var hemskt så det kanske inte var nån big deal att missa), men det har även varit ett fett slagsmål framför kassorna så hela listen som sitter på kassalinjen hade lossnat (och den väger rätt mycket ska jag säga). Det hade ju varit lite kul att se (och nej ingen blev skadad). Sist men inte minst så var det några som hade sex på ett av borden på undervåningen förra lördagen men vart höll jag hus då? Jo, jag hade rast och satt och kollade på nåt skitprogram på tv'n så jag missade det också.
Jag fick iallafall vara med om lite action på tåget påväg till jobbet imorse. Det var en tant som ramlade raklång på golvet när hon skulle kliva av (för att tåget rycker ju till när det stannar) och vem var snabbast fram och hjälpa tanten om inte jag! Därför satt och och kände mig som värsta superheron resten av resan och såg framför mig att tanten skriver en insändare till DN om "veckans hjälte" som hjälpte henne när hon hade ramlat.

Btw, det är typ 50 grader i mitt rum så en tanke slog mig att jag kanske ska ta och lägga mig på balkongen och slagga istället men så kom jag ut dit och kände att där var det typ 70 grader så jag får nog stanna inomhus i natt. Vid såna här tillfällen önskar man att man hade en AC-anläggning hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0