Thailand

Okej, jag orkar inte skriva så långt så jag sammanfattar bara lite av det vi gjorde. Vi kom ju till Thailand på julaftonseftermiddagen eftersom att flygresan dit gick väldigt snabbt. Vi hann ändå inte göra så mycket förutom att gå på julfesten på hotellet. Det var trevligt men jag var trött från flygresan så det blev inte så sent. De flesta dagarna låg vi antingen på Kata Beach eller Karon Beach fram tills på eftermiddagen då vi gick hem till vårat hotell och duschade och fixade oss innan vi gick ut på stan och kollade runt och käkade. Dagen innan nyårsafton så åkte vi till Phi Phi Island och det är verkligen så sjuuukt fint! Värsta paradiset! Men alla dessa kineser som var på båten påvägen dit fick mig att dampa loss. Dom är så jävla respektlösa och fula så jag skrek åt dom (på svenska asså så att dom ändå inte fattade) hur fula dom var och hur mycket jag hatade dom och att jag skulle bomba hela deras land ända tills min pappa började skämmas och jag insåg att det kanske var någon på båten som kunde svenska så jag slutade. Men helt seriöst så vill jag aldrig mer se en kines i hela mitt liv! Iallafall inte riktiga kineser från Kina som inte kan bete sig. Adopterade kineser går bra för dom har blivit uppfostrade. Nog om det, vårat hotell på Phi Phi var iallafall jätefint, det låg i ett bungalowområde precis vid vattnet. Dagen efter, på nyårsafton alltså så tog vi en longtail-båt till Maya Bay (där dom spelade in The Beach) och badade och snorklade. Sen åkte vi tillbaka till Koh Phi Phi för att vänta på båten tillbaka till Phuket. Först skulle vi egentligen åkt till Ao Nang men vi ändrade oss och ville stanna en natt till på Phi Phi men det var helt fullt på alla hotell eftersom att det var nyårsafton så det gick inte. Då åkte vi tillbaka till Phuket och firade nyår på hotellet eftersom att dom hade anornat en stor nyårsfest. Den orkar jag inte skriva om eftersom att jag skev lite om den när jag var i Thailand. Sen låg vi på stranden och så i några dagar och i tisdags så åkte vi till James Bond Island men jag mådde dåligt hela den dagen. Jag hade ont i huvudet och på båten så mådde jag illa och fick koncentrera mig på att inte lägga en pizza i indiska oceanen. Vi fick gå runt på ön och sen åka vidare till flera öar som hörde till det. Sen skulle vi padla kanot och sen vårat kanotpaddlande på klassresan i 5an har jag fått men för livet så jag var lite skraj innan, haha. Det blev ju inte bättre av att kanoten inte var en vanlig kanot utan det var en upplåsbar gummibåt som var lång och smal. Det kallar dom kanot liksom. Det gick bra iallafall förutom att det blev storm och ösregn när vi var ute på havet så vi fick ta skydd i en grotta tills det lugnade sig. Det fick mig att inse att jag skulle verkligen inte platsa i Robinson. När vi hade paddlat tillbka till motorbåten så fick vi åka till en badstrand på nån ö men jag gillade inte det alls för det var fullt med hönor som gick runt på ön och för dom som känner mig så ver ju ni att ja lidet av svår fågelfobi. Dessutom så regnade det där också så det var ingen som ville bada så vi fick åka ifrån hönsön till min stora glädje. I onsdags så var i på Färjan-Håkans bar på Patong Beach som dom håller på att göra ett tv-program om men dom filmade inte när vi var där. Jag har såklart gjort massa andra grejer i Thailand också men jag orkar faktiskt inte skriva mer nu, det kanske inte ens är intressant att läsa. Jag ska iallafall lägga upp bilderna härmen det tar ju lite tid som ni kanske förstår, det är rätt så många.. 

Slutligen måste jag bara säga att jag har gjort bort mig så jäääävla många gånger under dom här 2 veckorna. Bland annat tände jag eld på ett träd, höll på att välta en fin motorcykel, pappa välte en julgran, jag ramlade ner i 2 olika fontäner på hotellet, jag glömde stänga dörren när jag var på toa på James Bond Island (!?!?!) + MASSVIS med annat.


Kommentarer
Postat av: El Stino Grande

HAHAHAHHAHAHA hatten av med de där om kineserna asså!!

Gud va nice du haft de, jag är aviiis!:)

ahahha omg ramlat ner i fontänen :P

Kul att du e tillbaka nu iaf hihi :D

2010-01-10 @ 15:44:40
URL: http://destomore.blogg.se/
Postat av: s

åhhhhhhh thai <3

2010-01-14 @ 13:09:52
URL: http://swipeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0