Grattis Elin!

God fucking eftermiddag på er! Idag ringde min klockan klockan 9 och jag som var äckligt trött fick snällt ta och kliva upp eftersom att jag har ett arbete att sköta. Jag glömde självklart min vita skjorta så halvvägs till tåget fick jag kuta hem och hämta den för att sedan springa maraton tillbaka till tåget för att hinna. Jag hann iallafall och så kommer jag till jobbet och får syn på Fanny, en annan värdinna som egentligen jobbar på Donken på centralstationen. Sen går jag och kollar på schemat och ser att inte jag står med, då frågar jag min chef varför bara Fannys namn står med på lördagsschemat så då går han med mig ner på kontoret och kollar på det andra schemat. Då har tydligen min andra chef (som alla hatar) bytt mina tider så att jag ska jobba söndagar istället. Fatta vilket fett utbrott jag fick! Så jag och den andra chefen (som är snäll) snackade skit om den dumma chefen och innan jag gick hem gick jag och beklagade mig för alla medarbetare som också tyckte att det var jättedåligt så den "nya" lördagsvärdinnan kände sig nog inte så välkommen men det skiter jag i för jag var så jävla förbannad! Okej tänker ni, det är bara en dag hit eller dit men jag har för fasen jobbat lördagar sen 2008 och jag gillar alla som jobbar med mig då så nu kommer jag känna mig jättedeppig på söndagar. Sen sa min chef att dom bytte mina dagar bara för att det är bättre för mig att jobba då eftersom att jag tjänar mer eftersom att det är ob. Men HALLÅ, han kunde ändå ringt och informerat mig tycker man! På vägen från jobbet var jag riktigt pissed off så jag fick lust att vandalisera NK, eller åtminstånde bajsa ner deras toalett men jag tog mig i kragen och lät bli. Istället så klampade jag mig genom hela stan bort till centralen och åkte hem. När jag kom till Jakan så träffade jag Fille så jag hängde med henne och köpte en present till Elin, sen fikade vi på Waynes.

Jag kan iallafall trösta mig med att jag får mer tid på att fixa mig inför ikväll. Och jag tänker inte jobba imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0