Äntligen hemma!

Nu har jag ÄNTLIGEN landat i Sverige! Jag hade iof inte bangat på att stanna i Thailand ett par veckor till men hemresan var det absolut värsta jag har upplevt!
Det började med att vi åkte till Phuket flygplats på torsdagen och kom dit vid 2 på eftermiddagen (8 på morgonen i Sverige) och checkade in vårt bagage och väntade på att få gå på planet. Flyget skulle lyfta 16.45 men det var en halvtimme sent så vi skulle alltså åka 17.15. Det var ju ingen big deal liksom. En halvtimme hit eller dit kan man leva med. Vi kliver iallafall på planet och åker ut på startbanan och då pajjar ena motorn på planet så först sitter vi kvar i typ en timme och väntar på att dom ska försöka fixa det men det gick inte så vi var tvungna att gå tillbaka till terminalen och sätta oss och vänta medans dom rullade iväg flygplanet för att försöka laga motorn. Vi sitter på flygplatsen och väntar i 9 fucking timmar och det är helt öde, bara folk från vårat flygplan som hasar sig runt där inne (faktiskt så var det lite mysigt just då för alla blev som en enda stor familj på 280 pers, men helst av allt hade man ju velat komma iväg). Efter dom där 9 timmarna så konstaterar dom att det kommer att dröja ett tag till så vi fick åka bussar till olika hotell för att sova. Men det blev ända inte så mycket sova för att mitt i natten skulle vi på informationsmöte om hur det blir och då har dom tydligen konstaterat att en flygplansmekaniker från Europa måste flyga ner och kolla på planet så det var bara att vänta. Klockan 12 på morgonen efter så var vi på ett nytt möte och då hade det flygits ner reservdelar till vårat plan från Bangkok så att vårat plan skulle kunna lagas och lyfta 13.30. Vi hade alltså en och en halv timme på oss att packa ihop våra saker snabbt som inåt helvete och sätta oss på bussar mot flygplasten som tar 1 timme. När vi väl kom fram så fick vi gå in genom värsta vip-ingången eftersom att vårat bagage var kvar på planet så vi inte behöva checka in. Det tog ändå fassansfullt lång tid eftersom att kvällen innan när vi lämnade flygplatsen så var vi tvungna att lämna ifrån oss våra pass så alla 280 pass låg i en stor låda så skulle man leta reda på sitt. Det tog ju tid kan jag säga. Sen fick vi äntligen lyfta men eftersom att vi skulle mellanlanda i Dubai för att planet skulle tankas så var alla tvungna att kliva av på den flygpltsen för att sedan kliva på 20 minuter senare. Det gick ju ändå smärtfritt, förutom att det var 2 jävla idiotmongos som hade checkat ut från flygplasten i Dubai och då får ju inte vi lyfta eftersom att deras bagage var kvar så vi var tvungna att utrymma planet fort som inåt helvete för att det misstänktes att dom hade lagt en bomb någonstans. Vi fick sitta inne på flygplatsen i flera timmar och vänta medans dom sökte igenom hela planet och tömde ut allt vårat bagage på landningsbanan så att var och en fick identifiera sin väska så att inte idioterna hade checkat in en väska med en bomb i. Efter flera timmar fick vi gå på planet igen och kunde fortsätta den oändliga resan mot kalla Sverige. Jag kan säga såhär, ÅK ALDRIG MED THOMAS COOK AIRLINES! Fan, det kommer dröja länge innan jag sätter mig på ett flygplan igen det är en sak som är säker.

Förresten, kul att jag ska jobba om några timmar. Det är ingen idé ens att jag gå roch lägger mig för jag är så jetlaggad, klockan är liksom 10.52 för mig.

Skriver mer imorgon, eller idag blir det ju.

Kommentarer
Postat av: El stinpo

asså shiiiiises!!!!!! va jobbigt fyfasen!

hade dampat loss alltså!

haha juste du jobbar ju idag hehe :P



Men nu e du hemma iaf:D vi får ses nån dag innan skolan börjar också ja vill höra hur du haft de ;D

2010-01-09 @ 14:12:04
URL: http://destomore.blogg.se/
Postat av: Filmjölk

Välkommen hem:D Asså guu va jobbigt det låter, lider me dej! Vi får träffas snart saknar dej:) kraam

2010-01-09 @ 18:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0