Cheng cheeeeeng!

Idag är jag upp med tuppen för att mitt nya nyttiga liv börjar. Undra hur många gånger jag har tänkt så? Jag ska iallafall börja äta nyttigt och promenera varje dag. Jag insåg att jogging inte var något för mig så det får bli en lång promenad om dagen istället.

Pallade inte skriva igår (som vanligt alltså) för att jag är så lat. Jag jobbade iallafall 12-16 och jag måste bara berätta att det flög in en fågel på restautangen! Det var bara en sån där liten men jag blev dörädd ändå med den fågelfobin som just jag råkar sitta på. Min chef fick springa efter den med ett förkläde för att försöka fånga in den medans den flaxade runt överallt och jag bara ville lägga mig ner och dö för att jag var tvungen att låtsas som att jag inte var rädd.
Sen tappade jag även rösten, yeeey liksom. Jag stod och förklarade någonting för en gubbe och helt plötsligt blir min röst kraxigare och kraxigare och tillslut liksom väser jag fram att det kanske är bäst att han frågar någon annan så han ba kollar snett på mig och går vidare.

Efter jobbet åt jag tunnbrödrulle med pappa. Eller ah, jag åt och han tittade på medan jag svullade. Sen skjutsade han hem mig hela vägen till Jakobsberg. Hatten av för att slippa åka pendeltåg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0