Mössberget

Hej gott folk! Nu sitter jag någonstans uppe i Norrland i en liten stuga hos min farmor och farfar. Jättemysigt kan man tänka men alla dessa mygg och insekter tar kål på mig! Tur att vi åker hem tidigt imorgon. Igår kom vi hit vid 3-tiden för pappa skulle stanna någonstans efter vägen och köpa en motorhuv till sin bil som han hade tänkt bygga om. Fråga mig inte varför. Därför tog hela resan mycket längre tid och det finns inget tristare än att sitta i bilen.

Idag gick jag en promenad med farmor och farfar till deras brevlåda. Brevlådan ligger en bit bort kan man säga, det tar 40 minuter fram och tillbaka så tro inte att jag är någon slashas som bara gick utanför dörren och hämtade posten. Sen for vi "byn" och handlade på deras enda Ica-butik. Jag har inte varit där på flera år känns det som och det hade verkligen förändrats. Herregud, dom hade tagit ett riktigt stort steg och flyttat brödavdelningen till ingången. Jag trodde jag skulle smälla av! Varför har dom inte skrivit om den nyheten i tidningen? Det är ungefär lika viktigt som allt annat dom skriver i sin lokala tidning.

Nej, nu ska jag gå och sätta mig ute på trappan och andas in den friska luften för imorgon bär det av till stan igen. Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0