Jag har en skallerorm i stöveln

Idag ringde pappa och väckte mig vid 8 och frågade om jag var klar. Jag hade helt glömt att ställa klockan för jag skulle hjälpa honom att flytta in massa grejer i farmor och farfars nya lägenhet så det var bara att göra sig iordning i speedtempo och sätta sig på tåget till Sumpan för att sedan möta pappa och ta bilen in till stan med alla grejer. Jag kan säga att det var inte kul att bära massa tunga grejer upp för 3 trappor men vad ska man göra när hissen rör sig segare än en 170-årig snigel? Min rygg är så gott som förstörd. När vi var klara så käkade vi ching chong-lunch och sen åkte vi till Pampas Marina och käkade glass. Det var min dag hittills. Nu ska jag gå och sno en permobil och anordna ett permobil-OS. Några kandidater?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0