Eskilstuna 5/7-8/7 (OBS LÅNGT & DETALJERAT INLÄGG)

Här kommer ett extremt detaljerat inlägg om trippen till Eskilstuna. Känn er inte tvingade att läsa för själv hade jag varken orkat läsa eller brytt mig.

Söndag: Vi anlände till Eskilstuna vid 12-tiden kanske och började med att storhandla på Coop Forum och sen bar det vidare till Elins landställe som låg i värsta lyxvillaområdet. Jag hade trott att det låg mitt ute i skogen men det var en fin liten stuga precis vid vattnet som var omringat av nybyggda feta hus. Vi packade upp och spelade in en del grejer och sen ville Elin och Fille sova en stund för dom hade varit uppe nästan hela natten av någon anledning. Då fördrev jag och Stina tiden genom att kolla på Idol och svulla. Efter typ en timme tyckte vi att dom skulle vakna så då förde vi massvis med oväsen och dunsade in i deras dörr och fäktades med flugsmällor för att dom skulle vakna. Vi lyckades efter ett tag. Sen kommer jag inte ihåg vad vi gjorde men antagligen spelade vi poker och åt tonfisksallad och så var vi ute och rodde i båten och det gick åt helvete! Vi rodde in i vassen och höll på att ro in i grannarnas brygga och fastna. Jo juste, Elin hade svinigt ont i halsen och vi hade inget té så jag, Stina och Fille gick ut och plockade jordgubbar och smultron och gjorde eget té till Elin. Sen ville hon ha mer så vi sa att vi skulle plocka mer bär men i själva verket gick ti över till grannarna som antingen hette Bertil, Ulla, Erik, Carita, Carina eller vad det nu var och frågade efter té. Sen gick vi tillbaka och gjorde té til Elin och sa att vi hade gjord det själv. Kul skämt. När natten drog över Eskilstuna så slog vi på en skräckis och sen drog jag och Stina nitlotten och fick sova i en minimal våningsäng i det läskiga rummet medans Elin och Fille fick ligga i värsta lyxiga mjuka sängen i de oläskiga rummet. Eftersom att vi hade sett en skräckfilm så had ejag och Stina byggt masker som vi satte på oss mitt i natten och skulle skrämma Elin och Fille men dom blev inte ett dugg rädda, dom skrek åt oss att hålla käften och gå och lägga oss så det skämtet blev en flopp. Men eftersom att vi fick sova i dom ruttna sängarna så kunde vi inte somna så vi bestämde oss för att skita i att sova och gå på en promenad istället och när vi kom in igen så käkade vi frukost och då var klockan 4 på morgonen. Sen städa vi lite i stugan för det såg ut som schíít från kvällen innan. Vid 6-tiden tyckte vi att Elin och Fille skulle gå upp för vi täbkte gå och lägga oss och då ville vi ju sova i dom mjuka sängarna så vi slog på radion på högsta volym och hoppade och skrek och då blev dom riktigt pissed off och rusade ut så vi var tvugna att springa ut till snickerboa och tälja trägubbar. Haha nejdå men vi fick låsa in oss på toan för att hålla liven i behåll. Tillslut gick även vi och la oss fast då var det ju redan morgon.

Måndag: Vi vaknade efter ca 5 timmars sömn vid 11 och gjorde oss i ordning, sen tog vi bussen till Esilstua centrum för att sedan ta en annan buss till Tuna Park som tydligen skulle vara nåt stort inomhuscentrum men det var inget att hurra för. Dom hade ju inte ens en McDonalds! Vi va där kanske en timme sen skulle vi ta bussen hem igen men då missade vi ju såklart bussjäveln och den går en gång i timmen så vi fick ett dampanfall och skrek så att folk glodde som apor. Tillslut lugnade vi oss och gick in på Skopunkten för att fördriva tiden och sen gick vi bort till MAX eftersom att dom inte hade någon Donk så jag och Stina köpte 2 burgare. Efter en timme i ödemarken kom bussen och vi åkte hem till Elins stuga. Då tog Fille ett dopp i det blå medans vi kollade på (vilket rim alltså!). Kvällen avslutades med att kolla på Twilight och jag hade ärligt talat förväntat mig mer av den. Jag vile se mer blod och kött! Den var helt okej att se en gång kanske men jag skulle aldrig kunna se den hur många gånger som helst som Fille har gjort.

Tisdag: Vi vaknade, vi åt frukost, vi kollade på Idol, sen packade Fille sin väska för hon skulle åka hem eftersom att hon skulle vara hundvakt. Elin åkte med henne till tåget så jag och Stina vaktade stugan. När Elin kom hem igen så gick vi ner till bryggan för att vi skulle fiska och vi fick ta mig tusan 2 fiskar! Dom döpte vi till Michael Jackson och Jack Sparrow. Vi tog med dom upp till stugan och la dom i en glasskål och precis nä rjag skulle bära ut glasskålen så hoppar den ena och jag blev så förskräckt så kjag tappade hela glasskålen så den sprack i tusen bitar och fiskarna hoppade runt på golvet. Då försökte vi döda dom men det var några riktiga överlevare för dom dog inte hur mycket vi än slog dom. Tillslut så slutade dom andas och då kändes det vidrigt att äta dom vi vi slängde dom i buskarna. Riktigt äckligt. Sen fick vi sanera köket som stank fisk och efter det gjorde vi tacos och käkade middag. Yummie.

Onsdag: Klockan ringde halv 11 och vi städade och gjorde oss iordning och tänkte satsa på att ta 12.35-bussen eftersom att tåget hem till Stockholm skulle gå 14.05 och eftersom att bussarna går en gång i timmen så vill man inte riskera att missa tåget så vi tänkte gå runt i affärer och sånt innan men vi missar såklart den bussen och får vänta en timme på nästa. När vi väl sitter på den så ber vi busschauffören köra lite snabbar emen dp säger han att det går snabbare om vi hoppar av och byter buss så då gjorde vi det. Den bussen var såklart scen och busschauffören var en riktig idiot så vi missar tåget med 2 sekunders marginal. Liksom precis när vi är mindre än en meter ifrån dörrarna så stängs som så att vi får ett vredesutbrott och ställer till me en dramatisk scen på perrongen och skriker och kastar våra väskor och Elin tänkte gå ner och lägga sig på spåret. Tillslut försöker vi samla oss och gå in till nån slags reception och fråga om vi kan lägga våra väskor där för vi orkar inte släpa runt dom i Eskilstuna eftersom att nästa tåg skulle gå om 2 fucking timmar. SJ suge hästballe så vi fick inte lägga våra väskor där, då stampar vi in på första bästa hotell och får lägga våra väskor där istället. En aning nöjdare knatar vi bort och sätte ross på nåt slags äggmök-McDonalds och käkar och sen går vi runt i lite affärer ända tills det blir dags att gp och hämta ut väskorna och ta tåget hem till käraste Stockholm. Detta tåget hinner vi iallafall med och straxt efter 5 så anlände vi till trygg mark på Stockholm central. Då kom pappa och hämtade mig på centralen och så åkte vi bort till farmor och farfars lägenhet och käkade tacos och firade min födelsedag en aning försenat. Nu är jag dessutom 3500 kr rikare.
Just nu känner jag mig asäcklig så jag ska hoppa in i duschen, tjoflöjt!


Kommentarer
Postat av: Henning

haha att du orkade skriva detaljerat! ;) Det var kul i tonfiskfittstaden! Det måste göras om eller vad säger du göran?

2009-07-09 @ 16:42:01
URL: http://destomore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0