Uppsala Universitet

Har inte bloggat sen i söndags och detta beror på att i måndags så orkade jag verkligen inte och igår råkade jag krascha datorn (bra gjort Jessica!) men nu är den fixad.



Idag skulle vi åka till Uppsala med klassen så vi möttes på centralen 08.20 (inte kul när man egentligen börjar 10) och så tog vi tåget till Uppsala. När vi kom dit så skulel vi först gå till universitetet och kolla och lyssna på en kille som berättade om hur det är att plugga vidare i juridiklinjen. Det var drygt för jag var jättehungrig och mina ögon höll på att falla ihop för jag var så jädrans trött. Sen gick vi till Uppsala Domkyrka och kollade runt lite därinne och så hittade vi en gästbok som vi skrev i. Efter det gick vi ner mot stan och så mötte vi våran gamla juridiklärare Markus som tydligen har börjat plugga i Uppsala. Vi fick rikskuponger och sen var det bara att välja vilken restaurang man skulle käka på. Vi speedade på mot närmsta McDonalds (men dom verkar ju bara ha haft en) men vi gick fel och virrade runt en aning men tillslut hittade vi. Mätta och belåtna gick vi runt i lite affärer tills vi skulle möta alla andra och fortsätta vår stadsvandrig. Vi besökte b.la nåt konstigt place som såg ut som biblioteket i "The day after tomorrow" med massa föreläsningssalar, sen skulle vi kolla på "Silverbibeln" på nåt annat ställe men jag fattar inte varför. Det var liksom bara massa gamla ruttna böcker där. Sen gick vi upp för en aslång backe för att kolla på Uppsala slott och sen gick vi ner för backen igen och gick in på Göteborgs nation där en snubbe berättade lite. Det var vårat sista stopp sen vid 3-tiden gick vi tillbaka till centralen och tog tåget tillbaka till Stockholm. Jag säger bara thank god att man bor i Sthlm, hade aldrig pallat att bo i Uppsala bland alla cyklar och gamla museum-hus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0