Tolvskillingsoperan

Klockan 6 kom mamma och Andreas och hämtade upp mig så åkte vi till Dieselverkstaden där musikalen skulle vara. Där mötte vi upp resterande av alla släktingar och så gick vi in och satte oss. Shit pommes det var hur mycket folk som helst och onumererade platser så det handlade om att tränga sig när man skulle in, men det är ju jag bra på ;) Vi tog iallafall upp en hel rad i mitten så det blev rätt så bra platser ändå.
Klockan 19.00 så började det och jag höll seriöst på att garva ihjäl mig som första minuterna för att det va så himla fult. En kille såg inte klok ut, han hade typ en korsett och ett par tajta brallor med en runt hatt på skallen och ett par rullskor som han gled in på. Ska jag vara ärlig så såg ingen riktigt klok ut, äkta Dramaten-folk liksom. Synd att man inte fick ta kort eller filma för shit vilka fula kläder. Musikalen satte iallafall igång och jag kunde verkligen inte koncentrera mig för man kände igen rösterna på typ alla, det va såna som har dubbat filmer och sånt så han som gör rösten till Malfoy i Harry Potter var med och typ helt täppt så jag fick sitta och hålla mig för garv hela tiden. Vid 8-tiden blev det en paus och jag tänkte bara herregud! Vi skulle sitta där och kolla i över 3 timmar! Jag kan inte sitta stilla så länge! Sen började det igen och då blev det inga mer pauser så vi fick sitta och lyssna på deras opera tills kvart över 10, då slutade det äntligen. Men inte fick man åka hem för det inte, då skulle vi tränga oss ner på scen och krama Marcus och ge hans present, inga blommor alltså som alla andra fick utan en Paradis-ask hör och häpna. Här ska man sticka ut. Sen skulle alla som va med i musikalen fotograferas så vi gick ut och väntade och sen kom alla ut och då skulle det bli kramkalas och jag höll på att smälta bort i min dunjacka. Jag tycker synd om dom som var med för att dom skulle vara uppe hela natten och köra tillbaka allt material dom hade använt sig av i musikalen till Göta Lejon och Dramaten så dom hade en rolig natt framför sig. Själv åkte man hem och kollade på slutet av Wallander och sen somnade jag som en get.
Jag kom iallafall fram till en grej. Jag är ingen "musikaltyp".

Kommentarer
Postat av: Strippe von Knorring

hahaha jösses asså va de skulle krypai benen på en!

hahaha synd att man inte fick ta kort haha!

Jag är nog inte heller en musikaltyp efter den här lilla berättelsen:P haha ;)

2009-02-01 @ 13:59:03
URL: http://destomore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0