Fredag den trettonde

Idag skulle vi ha börjat 08.35 med filmkunskap men läraren var tydligen sjuk så vi missade därmed en sovmorogn och fick istället sitta och vänta på en otroligt onödig lektion i civilrätt eftersom att det inte gjorde mig ett dugg smartare inför provet. Sen var det lunch och vi käkade på Subway. Efter lunch skulle vi ha spanska med Olof och han är verkligen inte en ritkig människa. Han är helt mekanisk och det ser ut som att han är en Ken-docka med sitt stela hår. Vi hade iallafall ett läxförhör och sen skulle vi läsa en text för 464838:e gången och sen hade vi naturkunskap där Ulf hade nån slags visning med massa uppstoppade djur och slemmiga ormar och ålar i glasburkar. Oansträngande alltså.
14.10 slutade vi och pappa hämtade upp mig så åkte vi till gammalfarmor som fyller år idag. Dom hade tydligen byggt en ny motorväg så det tog inte 3 timmar, det tog 1½ men för mig kändes det som 3. När vi väl kom dit så hade hon typ bjudit dit alla sina 150-åriga vänner som skulle hålla på att kommentera hur länge sen det va dom såg mig och massa sånt. Sen fikade vi och alla gamlingar pratade om Antikrundan och jag satt och möglade bort. Gosh, farmor och farfar framstod ju som moderna jämfört med alla dessa människor.
Vid 6-tiden åkte jag och pappa hem igen och på Arlanda stannade vi och käkade på McDonalds och sen åkte vi vidare och var hemma straxt efter 8. Nu sitter jag och svullar chips trots att jag är proppmätt. Chips är gott. man kan inte säga nej till sånt. Jaja, nu ska jag kolla på det otroligt torra programmet Lets Dance.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0