Jul-lista tagen av Hanna

Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Nja, det hade inte varit så kul kanske. Kan nog tänka mig att det hade varit rätt så dött på jobbet..

Bakar du något till jul? vad?
Ibland bakar jag pepparkakor och lssebullar men oftast överlåter jag dens sysslan till någon som faktiskt kan baka.

Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?
UTAN!

Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?
Ingen i min familj är väl någon höjdare på att baka julgodis så det blir nog köpt, även fast det kan vara gott med egengjort

Knäck eller ischoklad?
Jag minns typ inte hur knäck smakar! Har jag överhuvudtaget ätit det någon gång? Itevad jag minns iallafall. Men ischoklad är inte min grej, när ja var liten åt jag så mycket så jag har tröttnat på det.

Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?
Öhm..jag tror att den är lite beige-aktig med röda ljus i...och sen blev det svart..eller jag vet inte..

Som fönsterprydnad, stjärna eller elljusstake?
Vilken musikal?

Vill du ha julkort med brevbäraren eller i mailen?
Det är så klassiskt att få dom i brevlådan som när man var liten så jag måste svara det

Vilka färger har ni till jul? Klassiskt röd/grön/vit? Guld/isblå?…eller vad?
Neonrosa och illgrönt och en liten touch av gredelin

När julpyntar du hemma?
Mamma tar fram julpyntet 1a advent men själv har jag blivit så lat att jag inte orkar julpynta i mitt rum. Eller asså det är inte så jobbigt att ta fram det men jag orkar aldrig ta bort det sen så jag skippar det helt. Jag har bara julstjärna.

Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?
Nja, jag tror inte det. Vi flyttar typ varje år. Men vi har en ASFUL snögubbe som jag gjorde när jag var 5 år som står på fläkten ovanför spisen år ut och år in! Jag har föreslagit att vi ska kasta den men det tycker inte mamma, trots att hon också tycker att den är asful innerst inne.

Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
Smällkarameller från 80-talet som min brorsa har gjort, smällkarameller från 90-talet som jag har gjort, och smällkarameller från 00-talet som min lillasyrra har gjort. Dom är verkligen urfula och ruttna men ändå hänger dom där i granen varje år. Vi har typ inga julkulor, bara massa skit som jag och mina syskon har gjort på dagis.

Har du ett färgtema i granen?
Verkligen inte! Här blandas alla färger man kan tänka sig.

Levande gran eller plastgran?
Förr hade vi platsgran men nu brukar vi ha levande.

Hur ser din julfrukost ut?
Som en vanlig frulle, jag är inte så förtjust i tomtegröt om man säger så..

Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?
Nej inte vad jag vet

Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Vadå kan man göra egen glögg? Vi köper våran iallafall.

Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
B-L-O-S-S-A, glöggen heter Blossa!

Vilka av dessa saker brukar du ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?
Köttbulle

Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
Vattenmelonen

Vilken är din favoritjulskiva?
Typ Absolute Christmas?

Vilken är din favoritjullåt?
Last christmas för den är så äckligt smörig.

Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?
Jag gillar faktiskt inte julmat men det får väl bli köttbullarna och prinskorvarna då

Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?
Jag har aldrig lagat mat till julbordet. Det ansvaret ger jag till mamma

Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
Utan

Risgrynsgröt eller Ris à la malta?
Varken eller

Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
Snopp i grytan

Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
Jag dricker hembränt! 

Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?
Men herregud...

Tittar du varje år på Kalles julafton?
Ja, men på senare år har jag känt att det har blivit mer och mer ointressant. Man vet liksom ungefär vad som händer..Men det är klart det är ju tradition!

Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalles julafton?
Tomtens julverkstad

Brukar du titta på Kan du vissla Johanna?
Har sett den en gång. Aldrig mer..

Har du sett Karl-Bertil Jonssons jul?
Ja det har jag nog, men jag tyckte inte det var nån höjdare

Har ni tomte hemma?
Vadå har ni tomte hemma, han kommer väl till alla som har varit snälla?? :O

Köper du julklappar till många?
Familjen och dom som hänger med oss på julafton

Tycker du att det ska vara julklappar till alla eller bara barnen?
Alla såklart! Annars kan man lika gärna skippa julen

Tycker du att julklapparna ska vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Ärligt talat så bryr jag mig inte. Man ska ju ändå öppna dom 

Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?
Färgglatt med tomtar på

Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
Jag har redan fått min ultimnata julklapp, en Thailandsresa :) Mer behöver jag inte. Eller jo, möjligtvis ett par tofflor, Bobbo Krull har käkat upp mina.


Kommentarer
Postat av: Ulf Sawert

Hallå jag gjorde nyss en skitonödig upptäckt. Jag kollade i mitt arkiv från förra december och sgå att den 5 dec hade ja som rubrik "Ulf Sawert" Så kom jag på att du också hade d enångång nu i dec. så tog ja upp de och du hade de som rubrik den 1 dec!! Fast 09 liksom! hahaha årets mest onödisgaste upptäckt men ja blir lätt rörd vid sånna tillfällen. De e så himla snyggt, charmit å läckört!

:P

2009-12-14 @ 17:29:32
URL: http://destomore.blogg.se/
Postat av: Disco-Kjelle

men guuud fredrik! är det så! sånt gör mig verkligen rörd! imorrn är det du som halkar på trottoaren och säger "jag ba fallde" asså!

2009-12-14 @ 17:34:12
URL: http://notdirekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0