Vem kan slå Hagrid?

Hejsan hoppsan Karlsson! Igår var ju jag och Stibbe på inspelningen av "Vem kan slå Filip och Fredrik" i Frihamnen. Vi kom dit vid 3-tiden och ställde oss nästan först i kön och kvart i 4 så började dom släppa in oss och då fick man biljetter till mat och dryck som serverades i pausen. Vi fick bra platser så man kaaaanke ser oss när det börjar sändas. Fast det är nog bara jag och Stina som kommer se oss eftersom att vi vet vart vi satt. Jag hade iallafall en gul tröja på mig :)
Efter typ 2 timmar så skulle som spela in en poolscen utomhus så då fick publiken gå och käka och man hade ju fått biljetter till 2 korvar, en glass, en kaffe, en smoothie och 2 bärs/2 mineralvatten så vi satsade järnet. Lite senare fick man även ta hur mycket dricka man ville eftersom att det hade blivit över. Våra väskor höll typ på att spricka. Aja när det hade varit paus (som tog väldigt lång tid eftersom att Hagrid-kopian skadade axeln och fick åka ill plåsterhuset) så kom det en ersättare som hette Johan och var lik Måns Zelmerlöw. Då spelades det in några scener i våran studio och sen fick vi flytta till en annan studio för att dom skulle spela in en fotbollsscen och jag och Stina satt väldigt nära så där kan det också hända att vi skymtar förbi i tv'n. Men somsagt, det var mycket folk så folk som inte vet vart vi satt ser oss förmodligen inte. När dom hade spelat in den scenen och vi hade klappat i takt till "We will rock you" så förslyttade vi oss in i den första studion igen. Där spelades det sista in och vid halv 11 stog det klart att det var utmanaren Johan som vann och fick dela på cashen men den klena Hagrid som hade återvänt från sjukhuset.
Då var alltså inspelningen slut och när man gick så fick man en goodiebag så då hade man ännu mer att bära på. Vi råkade iallafall ta fel buss så vi hamnade någonannanstans men lyckligtvis så hittade vi en buss mot centralen.
Kvällen var iallafall skitrolig och jag längtar som in i brallan tills det börjar sändas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0