En riktig vän



En riktig vän - text & musik Filip och Fredrik

När jag kom upp till Stockholm var det nånting jag sakna, sen träffa jag dig och hela världen den vakna,
Allting har blivit bättre sen jag hittade en riktig vän....Som du!

Vi möttes på en konsert med Hoola Bandoola, långt innan Peter Settman hade startat produktionsbolaget Baluba,
Allting har blivit bättre sen jag hittade en riktig vän....Som du!

När jag tänker efter var Settman jävligt early, han startade Baluba långt innan Hugh Grant hade börjat ligga med Liz Hurley,
Vad snackar vi då 92/93 när Settman gjorde Ronny och Ragge? Exakt det var på eget bolag, samma år som Richard Wolf fick en guldbagge,
Vad ironiskt att alla kvinnor då tyckte Richard Wolf var så vacker och nice, Ja han var sådär skönt ouppnårlig för kvinnorna för han packar baajs,
Allting har blivit bättre sen jag hittade en riktig vän....Som du!

Gyllene Tider har en låt som heter "Min tjej och jag har ett eget språk", det är som när du och jag skrattar åt Dave Crahl och hans trummis semestrar i Montauk,

Bara du förstår hur kul det är med Steve Jobs look, högt skurna jeans, svart polo och sneakers när han presenterar sin nya powerbook,
När jag ligger på min dödsbädd ska jag minnas alla skratten, vi haft åt att skrika Steve Jobs dricker sodiumfritt vatten,

Datdaradatdaradatdaradatdataradataradat

Allting har blivit bättre sen jag hittade en BÄSTA vän....SOM DU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0