Gröna Lund, Kungsträdgården & Plattan

Mötte upp Stina, Fille och Elin vid halv 2 så tog vi tåget in mot stan och sen bussen bort mot Grönan. Shit vilka flashbacks man fick när man knallade runt där inne. Kändes som att det var igår man gick runt där inne och höll på att koka sönder av värmen. Vi gick runt några varv och sög in julstämningen eftersom att vädret inte var särskilt juligt. Haha, tomten satt uppe på scenen så vi gick upp till honom bland alla småbarnen men vi kände oss stora och störda så vi gick ner från scenen igen. Sen fick vi 2 gratisåk av Jennie som jobbar där så först åkte vi Popexpressen och efter ett tag så åkte vi även Vilda Musen. Jag och Stina köpte fotot men det är ovisningsbart, haha. Kanske lägger upp det nångång när jag har tråkigt. Sen tog vi bussen bort mot Kungsan och gick på den marknaden också, och kollade på alla fula människor som åkte skridskor och ramlade. Snacka om att skämma ut sig!
Jag och Stina blev hungriga så vi köpte korv med bröd. Herregud, jag äter typ aldrig korv med bröd annars, det är så jädrans äckligt. Det är liksom bara på julmarknad man kan äta det.
När vi hade tröttnat på Kungsan så fortsatte vi bort mot Sergel Torgs julmarkand istället. Fett rutten. Jag och Stina blev lite hungriga igen så vi köpte en varsin fet munk med choklad och strössel. Fast när jag tänker efter så var det mer så att det var mina ögon som ville ha den och inte min mage. Jag blev proppmätt efteråt. Sen åkte vi hem och när jag kom hem så fortsatte jag mitt ätande. Det serverades tacos och det kan man ju bara inte tacka nej till så jag smällde i mig det också. Tjockis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0