Idol Final 08

Igår tog jag, Stina och Elin tåget som gick 16.00 och sen tog vi t-banan bort till Globen så vi va väl där vid 5 tiden ungefär. Då gick vi direkt till Donken och köpte mat och sen till Ica för att Elin skulle köpa sin mat där. Sen fick vi stå ute och köa i regnet i typ 40 minuter men tillslut släppte dom in oss. Men vi fick inte komma in i själva Globenarenan förren klockan 19.00 så vi fick gå runt där inne och vi skulle leta efter ett ställe att hänga av oss våra jackor på så vi virrade typ runt överallt ända tills vi hittade en garderob men då ångrade vi oss och valde att ha med oss jackorna istället. Sen ställde vi oss i kön in till själv arenan och våran kö var superduperlång för alla fjortisar som skulle stå framför scenen skulle in genom våran ingång också. När vi står där så går med massa gamla Idoler förbi oss i kön haha så där fick man se lite kändisar också ;)
Sen släppte dom äntligen in oss så hittade vi våra platser som var riktigt bra, men när vi sitter där känner jag att jag börjar bli mer och mer illamående. Min mage hade låtit askontigt hela eftermiddagen men efter första delen av programmet när dom hade sjungit alla låtarna så kände jag att hag inte kunde sitta kvar för jag höll verkligen på att spy. Det blev inte bättre av att en tjej på raden brevid spydde heller så det luktade monkeyhead.
Jag gick upp och ställde mig utanför vid toaletterna och jag blev helt skakig i hela kroppen och helt yr och jag kunde verkligen inte sitta kvar och kolla på utröstningen så vi gick ner till några vakter och jag fick gå ut och ta luft men det blev inte bättre så det kom några sjukvårdare och föreslog att vi skulle ringa en taxi så att jag fick komma hem. Jag kände mig skitful för jag ba stog där med en spypåse och så ba stog Markus Fagerwall en bit ifrån och där stod jag som gubben som bor på Filippas gård som har värsta skaksjukdomen, haha. Elin ringde iallafall och beställde en taxi åt mig så den kom efter några minuter och så åkte jag hem. Jag höll vekligen på att spy i taxin och värre blev det när taxichauffören frågade om jag ville ha ett tuggummi och jag tänkte varför inte liksom, det kanske skulle kännas bättre då men shit vad fel jag hade. Jag satt med tuggummit i munnen och kunde inte tugga och där var det verkligen nära att jag spydde.
Jag var hemma på typ 10 minuter för han körde som värsta biltjuven men hellre det än sitta på en t-bana i 100 år och må illa. När jag kom hem så kollade jag iallafall på sista delen av Idol och sen somnade jag.
När jag vaknade i morse var jag frisk och gick tillochmed till jobbet. I det här samhället har man inte tid för att vara sjuk.
Jag tror iallafall att det var en slags matförgiftning jag fick, men det var ju helte typiskt att jag fick det just igår.
Att jobba idag gick iallafall bra, men det var ovanligt mycket kineser där idag! Vad gör dom här liksom? Nepp, nu ska jag slappa lite och kolla på tv, hejdå!

Kommentarer
Postat av: Kurt

gud va synd de var att du skulle bli matförgiftning just i fredags!!

men annars var de ju kul! bra platser hade vi iaf!

2008-12-15 @ 07:23:37
URL: http://destomore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0